Zöldségek és gyümölcsök, melyektől könnyebben barnulsz

A napozás, amellett hogy feltölti szervezetünk D-vitaminnal, szépít is. Általában mindenki jobban érzi magát nyáron egészséges, bronzos barna bőrszínnel, mert optikailag vékonyabbnak mutat, egységesebbnek tűnik a bőrtónus, élettelibbé, üdévé varázsol. Előző, szintén a barnulásról szóló blogbejegyzésünkben a természetes napozószerek használatára hívtuk fel a figyelmet, most pedig étrendünk „nyáriasítjuk”.

Bizonyos zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával könnyebben, gyorsabban, mélyebben barnulhatunk, mindezt pedig úgy, hogy a leégés esélye is csökken. Ha már elnyertük a kívánt barnaságot, ennek megtartásában is segítenek.

Sárgarépa

A sárgarépa tartalmazza az összes gyümölcs és zöldség között legnagyobb mennyiségben a barnuláshoz elengedhetetlen béta-karotint. Fogyaszthatjuk főve, párolva, levesben, főzelékként, de nyersen elrágcsálva a leghatásosabb. Napi 1-2 szál nyers sárgarépa elfogyasztása jelentősen hozzásegít az egyenletes, csokibarna szín eléréséhez. A sárgarépamag olaj az egyik legjobb természetes fényvédő, SPF 38-40-et tartalmaz, miközben aranyszínű csillogást ad a bőrödnek, és antioxidáns tartalma regenerálja, hidratálja.

Sütőtök

A sárgarépához hasonlóan nagy dózisban tartalmaz béta-karotint a sütőtök is. Tele van vitaminnal (A-, B1, B2, B3, B6, C és E) és antioxidánsokkal, melyek fiatalítják, rugalmasabbá teszik a bőrt. Fogyasszuk naponta, sütve, püréként, levesként vagy főzelékként elkészítve.

Paradicsom

A paradicsom tartalmazza legnagyobb mennyiségben a bőrvédő, sejtmegújító, barnulást elősegítő likopint. Nyersen vagy szósz formájában érdemes fogyasztanod.

Sárgabarack

Nagy mennyiségben tartalmaz A-vitamint, béta-karotint, káliumot, kálciumot, foszfort, C-vitamint. Nem csak gyorsabban és mélyebben barnulsz, ha belekerül mindennapi étrendedbe, hanem méregtelenítő, baktérium- és vírusölő hatását is élvezheted. Mivel a sárgabarack ősz elejéig kapható, ezért abban is segít, hogy bronzosan barna színed minél tovább megmaradjon.

Grapefruit

Béta-karotin tartalma nem kiemelkedő, viszont likopin tartalma annál inkább. Azért érdemes főleg nyáron likopinban gazdag gyümölcsöket és zöldségeket fogyasztanunk, mert ez a tápanyag segít megvédeni bőrünket a káros UV-sugaraktól, kevesebb eséllyel égünk le, hosszabban tart a megszerzett bőrszín, és nem utolsó sorban a bőrrák kialakulásának esélye is csökken. Természetesen a külső védelemről sem feledkezhetünk meg, de belsőleg is érdemes felkészíteni szervezetünket a napfürdőzésre.

Te melyiket fogyasztod legszívesebben, melyik a kedvenced?

Irány a webshopba