Receptek, Szépségápolás, Természetesség, Vegán

Ezt teszi a testeddel a kókuszolaj fogyasztása

Rég elmúltak már azok az idők, amikor bizonygatni kell a kókuszolaj egészségre gyakorolt pozitív hatásait. Számos dokumentáció fellelhető ezzel kapcsolatban, most pontokba szedjük mire számíthatsz, ha az étrendedbe is beilleszted az élet fájának gyümölcsét.

Kókuszolaj szívbetegség és magas vérnyomás ellen

A kókuszolaj egyedülállóan gazdag természetes telített zsírsavakban, a növényi zsírok közül ezért kiemelkedő. A telített zsírsavak növelik az egészséges koleszterin szintjét a testedben, és segítenek a „rossz” LDL koleszterint is jó koleszterinné alakítani. A test “jó koleszterin” (HDL) szintjének növelésével segíti a szív egészségének megőrzését, és csökkenti a szívbetegség kialakulásának kockázatát.

Természetes immunerősítő (antibakteriális, gombaellenes és vírusölő hatás)

A kókuszolaj laurinsav tartalmának köszönhetően csökkenti a kandidát, felveszi a harcot a baktériumok ellen és ellenséges közeget teremt a vírusok számára. Napjaink számos betegségét a rossz baktériumok, gombák, vírusok és paraziták elszaporodása okozza a testünkben, megelőzésképp tehát hasznos napi 2 evőkanál extra szűz kókuszolaj fogasztása.

Memória- és agyműködés serkentő

A kókuszolajban lévő közepes láncú zsírsavak pozitívan hatottak idősebb tesztalanyok memóriaproblémáira. (Coconutoil Benefits, Neurobiology of Aging, 2004)

A kontrollban résztvevő páciensnél észrevehető javulás állt be az emlékezőképesség terén, miután fogyasztani kezdték ezt a zsírsavat. A közepes láncú zsírsavak könnyebb felszívódási képességei a testben és az inzulin nélkül is felhasználható mivolta az agysejtek hatékonyabb táplálását teszi lehetővé.

Kedvező hatások az emésztésre, a gyomorfekély megelőzése

A zsírban oldódó vitaminok, kalcium és magnézium feldolgozásában a testünk lehető legjobb partnere a kókuszolaj. Szingergikus hatás figyelhető meg, ha a kókuszolajat omega-3 zsírsavakkal együtt fogasztjuk, ami azt jelenti, hogy ez esetben  megkétszerezheti azok hatását. A titok abban rejlik, hogy előkészíti a többi zsírsavat a megemésztődésre és a testben történő felhasználásra. A kókuszolaj segíthet a bélflóra egészségének fenntartásában, javulásában is, amit a rossz baktériumok és a kandida elpusztításával ér el. Optimalizálja a gyomorsavtermelést.

Fokozza az energiaszintet , növeli az állóképességet

A kókuszolaj könnyen emészthető, anyagcsere fokozó hatású. Minőségi, szűz kókuszolaj fogyasztásával, megtapasztalhatod a közepes láncú zsírsavak pozitív hatásait, melyek közvetlenül a májba kerülve és energiává alakulnak át. Ha rendszeresen sportolsz, és fontos számodra a megfelelő tápláltság, feltétlenül iktasd be az étrendedbe a kókuszolajat a jobb közérzet, a jobb energiaszint és a nagyobb állóképesség érdekében!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .