Receptek

Málnás-mangós chia puding

A chia mag, vagy más néven aztékzsálya nem hiába superfood. Nagyon gazdag omega-zsírsavakban, közülük is az igen egészséges omega-3-ban, rostokban, mangánban, magnéziumban, foszforban, cinkben, káliumban és B-vitaminokban. Rendkívül jó hatással van egészségünkre, úgyhogy érdemes minél többször fogyasztanunk. Feltölti szervezetünk vitaminraktárait, teljes erőbedobással küzd a cukorbetegség ellen (megelőzi a vércukorszint megugrását), és a daganatos megbetegedések ellen. Jó hatással van az idegrendszerre, segít a szív- és érrendszeri problémák megelőzésében, kiegyensúlyozza a koleszterinszintet. (csökkenti a „rossz” koleszterin szintjét)

 

Hozzávalók

Kókusztej

Chia mag

Fagyasztott málna

1 érett mangó

Sztívia vagy méz (édesszájúaknak)

 

Elkészítés

 

3 evőkanál chia magot keverj el 2dl kókusztejjel és pihentesd pár órán át a hűtőben. Az első 10 percben, amikor elkezd dagadni akkor keverd meg rendszeresen, nehogy csomós legyen. A kiolvasztott málnát turmixold le és ha szükséges édesítsd egy kis sztíviával vagy mézzel. Adj hozzá pár evőkanál kókusztejet, hogy lágyabb legyen majd pihentesd egy kicsit a hűtőben. A mangót hámozd meg, vágd fel és szintén tedd turmixgépbe. A mangós püréhez adj 1 evőkanál chia magot és keverd jól el.

Amikor megdagadt a kókusztejes pudingunk, akkor készíts ki kis tálkákat vagy csatos üvegeket és rétegezd bele a 3 féle pudingunkat. A végén díszítheted friss gyümölccsel, kókuszchipsszel vagy pár mentalevéllel.

chiapudingrecept

Ugye Te is kipróbálod?